vineri, 12 septembrie 2014

Meniu de prânz - ciorbă țărănească de legume, salată de vinete, șnițele din soia și tortillas

Ciorbă țărănească de legume

3 l de apă
1 litru de borș (sau 1/2 litru de borș dacă este prea acru)
2 cepe
1 morcov



1 pătrunjel
1 păstârnac
1/2 țelină
două mâini de fasole țucără
1/2 sfeclă roșie (dacă este mai mare sau una întreagă dacă este mică)
1/4 varză mică
3 cartofi
3 roșii
4 linguri de ulei
verdeață și sare

Se curăță morcovul, pătrunjelul, păstârnacul, țelina și ceapa și se toacă mărunt.
Se pun 3-4 linguri de ulei în oală și se călește ușor zarzavatul.
Se adaugă apa și apoi fasolea tăiată în bucățele, varza tocată fideluță, sfecla curățată de coajă și dată pe răzătoare, cartofii tăiați în bucăți potrivite și le lasă la fiert.
Când au fiert cartofii se adaugă roșiile tăiate bucățele. Borșul se fierbe separat și se adaugă în ciorbă strecurat. Când au fiert și roșiile se adaugă verdeața (leuștean și pătrunjel ).
Se potrivește de sare.
Se poate servi și dreasă cu un gălbenuș de ou frecat cu 3 linguri de smântână.

Salata de vinete

2 vinete se coc, se curăță și se lasă la scurs aproape o oră. Apoi se toacă cu un tocător de lemn și se freacă cu 100ml ulei. Se adaugă o ceapă mică tocată mărunt, 100 ml iaurt și sare după gust.

Șnițele din soia - vezi Mâncare de măsline și șnițele din soia

Tortillas - pentru că nu am avut făină de porumb am folosit 150 g mălai grișat în care am adăugat o lingură de făină și 200 ml apă. Am uns tigaia cu ulei și am procedat ca la clătite. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu