luni, 27 februarie 2012

Musaca de praz cu ciuperci

O reţetă pe care am găsit-o în colecţia mea şi pe care după ce am încercat-o m-a determinat să o postez. E deosebită...poate va părea că are mai multe operaţii...dar vă asigur că se face destul de repede şi merită!

2 fire de praz mai solide...cam de 3 centimetri grosime
7- 8 ciuperci mari
3 căţei de usturoi
1 păstârnac mare sau doi potriviţi
o ţelină mică
1 morcov mare sau 2 potriviţi
1 ceapă mare
2 ouă
100 g cascaval ras
sare, piper, ulei

1. ciupercile se spală, se taie feliuţe şi se călesc în puţin ulei. Se adaugă şi cei trei căţei de usturoi pisaţi, sare şi piper.
Când sunt gata se pun deoparte într-un castron.
2. morcovul, păstârnacul, ţelina, ceapa se toacă mărunt (eu le-am tocat la robot). Se pun în tigaie cu puţin ulei, sare şi pier, un strop de apă şi se călesc...de fapt se fierb înăbuşit ca să se pătrundă. Se pun şi acestea separat într-un castron.
3. prazul, se curăţă şi se taie rondele cam de 1 cm grosime. Se pune prazul în tigaie şi se căleşte în puţin ulei ..unde adăugăm un strop de apă pentru a nu se arde. Se potriveste de sare şi piper.
Am folosit un vas adânc de Jena pentru a monta musacua. Astfel: am uns vasul cu ulei şi l-am tapetat cu pesmet. Pe fundul vasului am pus prazul, peste el am pus legumele de la pct. 2. Peste legume am bătut două ouă şi le-am turnat uniform deasupra. Am adăugat ciupercile în strat uniform şi deasupra am pus cascavalul ras.
 Am pus vasul în cuptor şi am lăsat la copt aproximativ 30 minute. Se serveşte şi caldă şi rece.
Se poate servi si cu smântână deasupra.

 E un preparat foarte gustos!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu