joi, 15 martie 2012

Mierea de albine şi vegetarienii

Am fost provocată de un concurs ..si m-am hotărât să intru şi eu! Despre ce concurs era vorba?...vă spun imediat.
Despre miere....să scrii un articol despre miere. Ce poate fi mai plăcut?
M-a tentat premiul..."energizantul" pentru copiii mei (desi sunt adulti, abia trecuţi de 30 de ani, pentru mine..ei sunt tot copii) care au prins gripa din zbor şi au ţinut-o bine timp de o săptămână. Acum...ei sunt în refacere şi m-am gândit că energizantul cu miere le este foarte potrivit.
Si nu este numai concursul cu energizantul pe bază de miere! Am gasit la "Albinuta veninoasă" (o gasiti intre blogurile mele preferate la "Mierea de albine")  în magazin: miere de salcâm, de tei, polifloră, de mană, de flarea-soarelui şi de rapiţă. Este miere adevărată!
Din ce am aflat până acum, atât din mass media cât şi de la specialişti, pe rafturile din supermaket găsim peste 80% miere contrafăcută, şi ocazional putem găsi şi acele 20% miere adevărată. Cum să afli care sunt acele 20% bune de pe raft? Eu ...din păcate .."am luat plasă" de mai multe ori cu produsele de pe raft.  Din această cauză nu mai am încredere decât în recomandări obţinute de la persoane pe care le cunosc!
Pentru mine, care sunt o mare iubitoare de miere a apărut o întrebare. În drumul meu spre o dietă vegetariană, care este locul acestui produs? Mierea este un produs vegetarian?
Am căutat de wikipedia şi am aflat cine o consumă şi cine nu. Am preluat aceste informaţii:

Numele dieteiCarne, mezeluri, peşteOuăProduse lactateMierea
Vegetarianism



Nu




Nu




Nu




Da
Lacto-ovo vegetarianism



Nu




Da




Da




Da
Lacto vegetarianism



Nu




Nu




Da




Da
Ovo vegetarianism



Nu




Da




Nu




Da
Veganism



Nu




Nu




Nu




Nu 


Prin urmare....mierea este acceptată în patru tipuri de vegetarianism şi doar veganii o exclud. Pentru că sunt un vegetarian începator, am ales să las mierea în programul meu. 

Am mai vazut în magazinul Albinuţei veninoase un produs care este foarte plăcut pentru copii (şi nu numai): mierea în două culori, în borcan similar cu produsul din ciocolată Finetti. Un produs sănătos cu multiple beneficii în creşterea şi dezvoltarea copiilor. Deşi nu este intre premii mierea Finetti, mie mi-a placut extraordinar de mult ideea Albinutei veninoase de a prezenta un astfel de produs şi prin urmare îi spun:  Felicitări! Produsul este foarte bun si deosebit de gustos.

9 comentarii:

  1. Sunteti prima concurenta si va multumesc. Dupa testarea energizantului astept descrierile "la sange", cu rele si bune.

    Atentie mare la articol si concurs. Cine ofera cele mai corecte si multe detalii mai castiga un energizant. Acesta este oferit din partea magazinului ALBINUTA, pt teste.
    O seara placuta.

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu sunt vegana, dar inca nu am renuntat la miere .... bineneteles ca o folosesc destul de rar.
    Imi place articolul si este destul de convingator in ceea ce priveste energizantul. Bafta la concurs.

    RăspundețiȘtergere
  3. Multumesc pentru insemnarea facuta in cartea de oaspeti pe voislabi.blogspot.com.
    Dati-mi voie sa va spun, ca nu exista organism uman sanatos care nu consuma carne, si slabirea sanatoasa fara carne grasa, este iarasi o gaselnita a "sistemului".
    Respect totusi, parerea fiecaruia, aveti dreptul sa urmati ce linie de gindire doriti. Va doresc succes !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Atiila, daca ti-ai spus parerea, cred ca ar fi frumos sa vii si cu un minim de argumente si detalii.
      Eu sunt de acord cu tine, dar sunt de acord si cu vegetarienii. De ce ?
      In perioada de vara, cand dau verdeturile din gradina, la tarani, vreo 3 luni mananc ff putina carne (nu ma dau in vant dupa carne), iar intr-un an am inceput sa ma dureri musculare, incepand de la muschii de la ceafa si tibie. " Doctorul", mi-a spus ca nu mananc destula carne si asta este cauza. Normal ca l-am intrebat repede, "atunci vegetarienii ce fac ?". Mi-a raspuns ca isi gasesc acele ... proteine (sau nu stiu cum ii spune) in branzeturi si altceva.

      Deci ... am inceput sa-mi pun mai multe branzeturi, telemea, s.a. in salatele pe care le pregatesc vara.

      Acum astept detaliile tale, ca eu am fost la mijloc.
      Ms.

      Ștergere
  4. Multumesc pentru comentarii. Am citit ce mi-ati scris - Atilla m-a pus pe ganduri. Oare fac bine ce fac? Pe de alta parte am citit "Studiul China" si blogul domnului doctor Marginean si cred ca in mancarea mea voi gasi solutii pentru reumatismul meu. Nu am ales..asa de "fite" sau pentru a fi la moda. Din "Studiul China" am inteles ca dieta vegetariana este o solutie, de la altii am gasit ca alimentatia fara gluten este o solutie. Am ales dieta vegetariana spunand-mi "macar o perioada" si sa vad rezultatele. Ce este drept, acum mananc destul de dezordonat (painea si cerealele mi-au mai dat cateva kg deranjante!!)..si inca sunt influentabila...inca am "pofte" si incalc cateodata principiile. Pot sa spun ca nu este usor si sentimentul de frustare apare uneori. Ma poate incuraja cineva? Mai am de invatat multe despre nutritie si pastrarea unui echilibru in alimentatie. Pe de langa alimentatie, mai am nevoie si de exercitii fizice pe care trebuie sa le includ in program. Si inca nu stiu cand, cum si ce fel de exercitii.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. In legatura cu reumatismul: eu am trecut printr-o perioada deosebit de grea de reumatism, in care am ajuns de la om sportiv sa nu ma pot deplasa fara ajutor, datorita problemelor de artrita. Am scapat, astazi sunt perfect sanatos, si fara medicamente facute la fabrica ! Incercati o cura de 2 saptamini de ghimbir, si ceai de cretusca cu salvie (salvia divinorum sau salvia officinalis daca prima nu se gaseste). La fiecare mancare, fara exceptii, 2-3 felii de ghimbir mestecate, indiferent de cat de rau e gustul :). Si 4-5 cani de ceai de salvie+cretusca. Si mai vorbim despre reumatismul ala in 2 saptamini !
      Incercati ?
      Cititi eventual si asta despre ghimbir, eu recomand direct de mincat, pt ca si eu asa o consum, e buna insa si in ceaiuri
      http://ceascadeceai.blogspot.com/search/label/Ceai%20de%20ghimbir

      Ștergere
  5. Pai in legatura cu detaliile... argumentele sunt deosebit de multe. In primul rand, daca ati fost vreodata tratati cu orice fel de antibiotice bazate pe penicilina - spectrul este foarte larg, de la banala aspirina, daca e dozata incorect, si cam toate medicamentele ce se termina cu "cilina", gen amoxicilina, doxacilina, etc. - atunci nu puteti fi sanatosi in intestine, pentru ca vi s-a distrus flora intestinala cu antibiotice, iar fara proteinele din carne, in special din carne grasa, nu o veti mentine pe linia de plutire corecta niciodata. In al doilea rand, omul ca fiinta, ca structura anatomica, indiferent daca privim problema din punct de vedere religios sau pur anatomic, are organismul structurat in asa fel, incat isi culege, isi retine din diversele tipuri de hrana, elementele necesare recompunerii propriului organism, propriilor celule. Nu este fizic posibil sa recompui carnea din alte materiale decat din carne, nu poti recompune grasimea care protejeaza musculatura umana, din ierburi si hrana vegetala, ci doar din carne, in special, carne grasa.

    Iar pentru ca modulele astea de comentarii sunt cam simpliste, si este mai incomod decat pe un forum sa dezbatem aceasta problema, va invit sa deschideti sau sa participati la un topic pe un forum, unde putem dezbate problema asta si altele asemanatoare cu cateva sute de utilizatori: forum slabire, dedicat traiului sanatos si nu numai
    http://forumslabire.anuntgratuit.biz

    Toate cele bune :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Astea da detalii folositoare. Cu flora intestinala sunt sigur ca mi-a fost distrusa acum ceva timp.
      Ms pt detalii.

      Ștergere