luni, 23 iunie 2014

Cum facem acasă aluatul pentru Croissant (partea a 2-a)

Aşa cum am promis, în continuare voi prezenta fotografiile privind modul de preparare a aluatului de "croissant". Acest aluat este foarte interesant deoarece îmbină aluatul crescut pe bază de drojdie cu aluatul franţuzesc (care se împachetează şi se ţine la rece de mai multe ori).


Reţeta prezentată în Cum facem acasă aluatul pentru Croissant am utilizat-o cu cantităţile la jumătate. Am pregătit mai puţin..adică am copt doar două tăvi...şi au ieşit 30 de bucăţi de cornuri Croissant ..de mărime  10-15 cm lungime.
Pe de altă parte ..am folosit drojdie uscată ...două pliculeţe de câte 10g ...fiecare pliculeţ echivalează cu 25 g de drojdie proaspătă.


Am pregătit maiaua...din drojia uscată..o jumătate linguriţă de zahăr, 50 g apă călduţă şi 50g făină

şi am lăsat-o să crească 20 de minute.
Apoi am amestecat maiaua cu 1 ou, 150 ml lapte, 100 g zahăr până s-a topit zahărul, apoi am pus 500 g făină şi am frământat aluatul.l-am lăsat să crescă până şi-a dublat volumul.

 După ce aluatul a crescut l-am întins cu vergeaua pe planşetă...în foaie groasă de 1 cm. Pe această foaie am pus margarina. Era încă destul de solidă ..aşa că am tăiat-o bucăţele şi le-am distribuit pe toată foaia.



 Apoi am împachetat aluatul în trei pe lungime şi încă o dată în trei pe lăţime..aşa cum se poate vedea în figurile alăturate.

După aceea l-a, lăsat 20min la congelator.
Am scos aluatul din congelator şi l-am întins iar cu vergeaua ...în foaie groasă de 1 cm (în 20 de minute..se întăreşte destul de bine). Iar l-am împăturit în trei pe lungime şi apoi pe lăţime şi l-am pus iar în congelator pentru 20 de  minute.


Am repetat ..întins în foaie şi împachetat ...şi iar la congelator pentru 20 minute.

După a treia repriză de congelare ..l-am tăiat în două şi fiecare bucată am întins-o cu vergeaua în foaie subţire ..cam de 5 mm. Am tăiat foaia cu cuţitul în triunghiuri. Dintr-o foaie am rulat cam 15 cornuri. Le-am pus în tavă şi le-am copt la foc mijlociu (mai domolit..să nu le ia focul tare), aproximativ 40 minute.

 .

Poftă bună!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu