duminică, 29 iunie 2014

Meniu vegetarian: supa cremă de legume şi musaca de cartofi cu soia şi mere




                             Pentru astăzi am ales să prezint un meniu alcătuit din:
supă cremă de legume                   şi                                         musaca de soia cu mere
În completare un Suc energizant va fi binevenit.

Supa cremă de legume:
- doi dovlecei
- doi morcovi
- un păstârnac mic,
- o jumătate de ţelină mică,
- două cepe,
- doi cartofi potriviţi,


Toate legumele se curăţă şi se pun la fiert. Când sunt fierte, se scot legumele şi se pasează în blender.
.

Pasta de legume se diluează cu apa în care au fiert legumele, completând cu apă astfel încât să avem trei litri de supă. Se potriveşte la gust  cu sare, piper, pătrunjel verde tocat.
Se serveşte cu crutoane.



Musaca de cartofi cu umplutură de soia şi mere (pentru cei care nu suportă ceapa din cauza stomacului sau a vezicii biliare...sau din alte motive).
M-a învăţat o verişoară să înlocuiesc ceapa, care întotdeauna mie îmi face probleme...cu mere. Şi am aflat astfel că pot să mănânc liniştită unele mâncăruri de care m-am tot ferit.


200 g de soia texturată, granule şi 2 linguri de amestec de legume deshidratate (eu folosesc amestec de legume "Belşug de mirodenii dulce" de la firma Solaris deoarece nu au sare şi nici glutamat de sodiu).
Peste granulele de soia şi legumele deshidratate am pus un litru de apă fiartă şi le-am lăsat 15 minute să se înmoaie.
Apoi am scurs toată apa şi le-am stors puţin în sită. Am adăugat un litru de apă rece şi le-am pus la fiert 15 minute.
După ce au fiert, am scurs bine toată apa, le-am stors în sită şi apoi le-am pus în cratiţă.


2 mere curăţate de coajă şi date pe răzătoarea mare le-am adăugat peste soia.
Am aduăgat o ceaşcă de apă rece şi 4-5 linguri de ulei. Le-am pus pe foc şi am călit toată compoziţia până s-au înmuiat merele.
Am adăugat, tot pe foc, pentru a se dezovolta toate aromele:
 5 ciuperci fierte şi tocate, 
4 linguri de pastă de tomate, 
piper, sare
o legătură de pătrunjel, 
o legătură de mărar, 
4 căţei de usturoi pisaţi şi 
un vârf de cuţit de nucşoară pisată.
Am amestecat toate ingredientele, am ţinut pe foc până a scăzut bine şi apoi am luat cratiţa de pe foc.

 Separat, am fiert 8 cartofi din care am făcut un piure pe care l-am frecat cu 3-4 linguri de ulei şi sare.

Într-un vas uns cu ulei şi tapetat cu pesmet am pus un strat de cartofi, apoi toată comăpoziţia de soia şi am acoperit cu restul de cartofi. Am uns uşor suprafaţa de cartofi cu ulei şi am pus vasul la cuptor.


 Se serveşte cu salată de roşii, castraveţi sau varză.





2 comentarii:

  1. Reteta suna bine, pozele arata bine, insa produsul finit....e extraordinar! Bravo, mama!!! Sunt foarte gustoase amandoua! In special musacaua!!! Sarut mana pentru masa!

    RăspundețiȘtergere