luni, 30 iunie 2014

Meniu de cină: salată cu pâine neagră de casă şi compot de vişine

Un meniu uşor pentru seară,
o salată de roşii şi castraveţi şi câteva felii de pâine neagră de casă
o cană de compot de vişine.



Salata nu are nimic deosebit, dar pâinea făcută în casă e o plăcere!



Pentru pâinea neagră de casă am folosit
1 kg făină neagră, integrală de grâu, 
2 plicuri de drojdie uscată (7 g la plic, echivalează cu 25 g drojdie proaspătă)
600 ml apă călduţă
4 linguri de ulei de măsline
sare
seminţe de susan
Am preparat maiaua din drojdie, puţină apă călduţă şi o linguriţă de zahăr. Am adăugat 2-3 linguri de făină, am amestecat şi am lăsat-o să crească până şi-a dublat volumul.
 Peste maia am pus 2 linguriţe de sare, uleiul, făina şi apa treptat, amestecând compoziţia până s-a legat aluatul. Am frământat până a început să se dezlipească coca de pe mâini. Am netezit-o, am presărat un strat subţire de făină şi am acoperit-o cu un şervet. Am pus ligheanul la loc cald să crească aluatul...aproape 30 minute.
După ce a crescut, l-am scos pe planşetă şi l-am frământat uşor cu puţină făină şi l-am împărţit în două bucăţi egale, pentru două pâini.
Am modelat pâinile, le-am pus în tavă şi le-am uns uşor cu puţină apă şi am presărat seminţe de susan pe deasupra.
În cuptorul încins le-am pus la copt aproape o oră.

Pentru compotul de vişine...prezint acum cum pregătesc compotul pentru iarnă.

2 kg de vişine curăţate de codiţe şi frunze, spălate le-am aşezat în 5 borcane de câte 750 ml (borcane înalte) cu capac filetat. Peste vişine am pus câte 2 linguri şi jumătate de zahăr în fiecare borcan şi le-am umplut cu apă rece. Am strâns bine capacele şi am amestecat bine zahărul întorcând şi scuturând borcanele de câteva ori. Le-am învelit în hârtie şi le-am pus într-o oală înaltă plină cu apă, astfel ca apa din oală să ajungă până la 2 - 3 cm sub capacele brocanelor.  Am fiert borcanele 30 de minute până s-au bombat capacele.
Am lăsat borcanele să se răcească în oală odată cu apa în care au fiert.
Apoi le-am pus la păstrare în locul cel mai răcoros.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu