vineri, 8 ianuarie 2016

Aventuri cu mașina de făcut paste: aluat, foi, tăiței, ravioli.

În urmă cu ceva vreme am avut ocazia să stau de vorbă cu o tânără care muncește în Italia de mai mult de 10 ani. Cu ea am vorbit, bineînțeles, despre ce mănâncă italienii și mai ales cum s-a adaptat ea la stilul nou de viață. Discuția s-a axat asupra pastelor. Ceea ce am aflat nou este că, a mânca zilnic paste nu a fost dificil dar, deoarece soțul, italian de origine, nu aprecia pastele din comerț, fata a fost nevoită să învețe să facă pastele acasă. A cumpărat mașină de făcut paste și spaghetele, tăițeii de toate formele, lasagna, tortellini,  ravioli au intrat în obiceiurile ei.
S-a convins că pastele făcute acasă sunt sănătoase și au un gust deosebit de cele comercializate!
A trecut timpul și eu am tot amânat să cumpăr o mașină pentru paste, de teama că va ocupa, degeaba, loc prin casă și că nu voi reuși să fac pastele. Mi-am depășit angoasele și am ales de pe internet o mașinuță pentru paste. Nu m-am aventurat la ceva deosebit, din cauza temerilor mele (dacă tot o iau să fac probe...și dacă nu reușesc, măcar să nu îmi pară rău că am investit prea mult). O puteți vedea în imaginea de alături. O îndrăgesc foarte tare! Am făcut foi și tăiței...la primele probe.
Apoi am făcut ștrudele cu dovleac...


Cel mai mult mi-am dorit să fac acasă ravioli...sau colțunașii noștri tradiționali.
Avantajul mașinuței este dat de întinderea uniformă a foilor și posibilitatea de a obține foi subțiri fără a fi nevoie să fii artistă.

Ingredientele pentru aluat:

250 g făină
2 ouă
1/4 linguriță de sare
1 lingură de apă (opțional)

 Se amestecă ingredientele și se frământă bine aluatul. Se lasă 30 minute să se odihnească. E foarte important! Împărțim aluatul în 4 părți egale. Luăm o parte din aluat, o presăm astfel încât să o putem trece prin mașina de paste, la treapta cea mai mare (la mine nr. 7 este grosimea cea mai mare pentru foaie). Foaia obținută o trecem prin mașină, în ordine descrescătoare, la treptele următoare 6, 5, 4 și 3. Eu am folosit această grosime pentru foaia de ravioli (treptele 2 și 1 sunt prea subțiri...sunt foarte bune pentru foile de ștrudel sau plăcintă)  .

Separat am pregătit umplutura. Umplutura se poate face cu carne sau cu ciuperci (250 g carne de vită tocată care se prăjește în 2 linguri de ulei cu 2 căței de usturoi tocați, sare, piper, plante aromate: oregano, cimbru, rozmarin, apoi amestecată cu 1 ou bătut; la fel procedăm și cu ciupercile fierte care se dau prin mașina de tocat, se storc bine de zeamă, se călesc ușor în uleiul cu usturoi și apoi se amestecă cu condimentele și cu oul).


Se întind foile, se pun grămăjoare de umplutură, tăiem cu rozeta dințată între ele, întindem cu pensula ou bătut pe margini și pliem la jumătate pentru a forma colțunașul (am făcut și în altă ordine: am uns cu ou o jumătate de foaie, am pus umplutura, am pliat foaia și apoi am tăiat colțunașii)
Raviolii se fierb în apă cu puțină sare. Se servesc cu smântână sau cu un sos de roșii și cu cașcaval ras deasupra. Pentru sosul roșu: o cutie de roșii în bulion se pasează bine și  se fierbe cu o lingură de ulei, 2 căței de usturoi tocați, sare, piper, 1 linguriță boia dulce, cimbru, oregano și busuioc.     





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu