marți, 19 august 2014

Găluști umplute cu pepene galben

Tradiționalele găluști cu prune...cine nu le știe?
Acum ..pentru că am avut un pepene galben foarte dulce și parfumat, am folosit miezul de pepene galben pentru a umple găluștile. Am obținut un desert interesant.
Pentru aluatul de găluști am folosit rețeta veche:
400 g cartofi
100 g făină
1 linguriță de ulei
1/2 linguriță de sare
1/2 linguriță de zahăr
și pentru glazura exterioară 1 lingură de pesmet, 1 lingură de unt și zahăr tos.

 Din cartofii fierți bine, curățați și sfărâmați, făina, 1 linguriță de ulei, sare și zahăr se face un aluat.
Aluatul se frământă pe masă și apoi i se dă forma de sul de 2 - 3 degete grosime.




 Se taie felii cam de 1 cm si se îmbracă bucățile de pepene galben (din felia de pepene am luat cu o linguriță miezul și astfel a avut o formă curbată) și li se dă forma rotundă, sferică.
 Când sunt gata toate, se pun la fiert în apă clocotită, puțin sărată și la foc mic. Se fierb găluștile (găluștele?) până ce se ridică toate la suprafață. Se scot și se lasă la scurs.

 
 Pesmetul se rumenește în tigaia în care am pus untul. Trecem găluștile prin acest pesmet și apoi adăugăm zahăr tos peste ele.


 Găluștile fierte se pot servi și cu smântână.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu