sâmbătă, 14 februarie 2015

Prăjitură NEGRESĂ

După cum se știe, toate gospodinele au în caietul lor cuprinzând rețete de prăjituri, o rețetă, cel puțin una, pentru prăjitura numită NEGRESĂ. Prin urmare, și eu am o rețetă veche, de prin anii 80, cu care copii mei au crescut și, acum e rândul nepoților mei să se bucure de această prăjitură.



Rețeta mea are următoarele ingrediente:
Partea I: 
1 pachet de margarină solidă sau unt (pe vremea aceea unt nu se prea găsea ...așa că margarina era la îndemână).
1 cană și jumătate cu zahăr
1 jumătate de cană cu lapte
70g cacao
1 praf de sare.
                        Se topesc pe foc mic, până nu se mai simte zahărul. Din această compoziție se opresc 6-7 linguri separat, pentru ornat).

Când compoziția se răcorește bine, se adaugă pe rând:
Partea a II-a
4 gălbenușuri
1 praf de copt + 1/2 linguriță de amoniac, stinse cu zeamă de lămâie
1 și 3/4 cană de făină
4 albușuri bătute spumă , se încorporează cu grijă amestecând compoziția prin răsturnare cu o paletă.

Se folosește o tavă dreptunghiulară care se unge cu margarină și se presară cu făină.
Se pune aluatul în tavă și se coace la foc potrivit aproximativ 45 minute. (Se verifică cu o scobitoare dacă este copt aluatul).


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu